Află ce tip de curs li se potrivește colegilor tăi și cât costă această investiție. Află acum

Schimbările din HR și soluții de adaptare în pandemie

Eucom » Blog » Schimbările din HR și soluții de adaptare în pandemie
Schimbările din HR și soluții de adaptare în pandemie - eucom.ro

În ultimele săptămâni am fost martori la schimbări drastice în ceea ce privește modul în care își desfășoară companiile activitatea și nu numai. Departamentele de HR s-au văzut nevoite să-și schimbe strategiile de recrutate și să găsească noi soluţii de adaptare conforme cu legislația actualizată în urma situației provocate de pandemie. 

Este important de menționat faptul că mulți angajați și-au pierdut locul de muncă, în condițiile în care numeroase locații s-au închis și unele business-uri s-au reprofilat. Mai mult de atat, un număr semnificativ de angajatori au optat pentru transferul activității în mediul online (munca la domiciliu este reglementată de Legea nr. 53/2003 actualizată (Codul Muncii) prin art. 108 – 110).

Care sunt schimbările din sfera HR-ului?

În primul rand, tot procesul de recrutare se desfășoară acum online. Dacă ante Covid-19, doar o parte din proces avea loc online (screening CV-uri, contactat candidat, programare interviu, faza inițială de interviu și feedback online), acum absolut toate etapele trebuie finalizate de la distanță, mai exact telefonic și video. 

În al doilea rând, numărul aplicanţilor a crescut considerabil. Din moment ce foarte multe persoane au rămas peste noapte fără un loc de muncă, avem un surplus de candidaturi pentru joburile disponibile. Acest lucru suprasolicită departamentele de resurse umane să depună eforturi extra pentru a răspunde cererii și ofertei de angajare. 

Nu în ultimul rand, testările dedicate potenţialilor angajați nu mai pot fi susținute fizic. Aici ne referim la testările de abilități, în special cele de competenţe lingvistice. Din moment ce candidatul nu se mai poate prezenta la interviu în vederea distanțării sociale, testele respective trebuie susținute online și evaluate de experți în domeniu.

Care sunt modalitățile prin care EUCOM poate ajuta departamentele de HR?

Din poziția de facilitator de cursuri de limbi straine, EUCOM le vine în ajutor specialiștilor de resurse umane cu următoarele soluții:

Multe din posturile actuale necesită cunoașterea a cel puțin unei limbi străine iar HR-ul trebuie să se asigure de evaluarea abilităților lingvistice pentru fiecare candidat în parte. Simplificăm și eficientizăm acest proces prin platforma de testare online Eucom care ajută la reducerea cu până la 70% a duratei și costurilor proceselor de recrutare. Platforma Eucom pune la dispoziție teste concepute pentru peste 20 de limbi și poate susține până la 10.000 de teste online zilnic, cu rezultate în timp real.

Pregătirea și specializarea angajatilor cade tot în responsabilitatea departamentului HR. Dacă multe dintre cursurile de limbă oferite de alte companii s-au anulat ca urmare a pandemiei, Eucom își continuă activitatea online prin intermediul trainerilor dedicati. În acest mod, angajații își pot perfecționa abilitățile lingvistice într-un mod sigur și eficient din confortul propriei case. 

Eucom promite o experienţă de învățare ușoară și interactivă prin programe precum Agile Learning și Accelerate Language Learning. Aceste programe au fost concepute cu scopul de a ajuta angajații companiilor să-și dezvolte abilitățile lingvistice într-un mod  rapid, strategic și distractiv. Angajații au acces constant la platforma eLearning și implicit la materiale scrise și video, motiv pentru care procesul de învățare rămâne neîntrerupt și adaptat condițiilor de siguranţă actuală. 

Citește mai mult despre:

Agile Learning

Accelerate Language Learning

Data articol: 12 mai 2020