Există avantaje importante pe care să le iei în calcul atunci când integrezi un expat în companie, când avansezi un angajat sau chiar când angajezi pe cineva nou. Iată mai jos 3 situații în care un trainer de limbi străine poate fi de un real folos în compania ta.

În procesul de evaluare lingvistică

Atunci când vrei să angajezi persoane noi sau să avansezi oameni în companie, cunoașterea unei limbi străine la nivelul de care compania are nevoie este un factor important în luarea deciziei. Trecerea persoanelor respective printr-un proces de evaluare lingvistică este o soluție care poate elimina orice îndoială cu privire la nivelul de cunoaștere a limbii respective.

Un trainer de limbi străine trebuie să fi trecut deja prin traininguri specializate în urma cărora să își fi dezvoltat abilitatea de a evalua. O persoană poate cunoaște o limbă străină la nivel avansat, dar aceasta nu înseamnă că are și abilitatea de a evalua nivelul de cunoaștere al altei persoane. Astfel, un trainer de limbi străine oferă garanția cunoașterii limbii la nivel avansat precum și garanția că poate evalua alte persoane din acest punct de vedere.

De exemplu, în cazul unor companii din domeniul BPO, acolo unde se lucrează cu clienți din toată lumea, în momentul în care apare un proiect în limba spaniolă, este nevoie să se formeze o echipă din oameni care vorbesc această limbă. În urma mai multor experiențe, îți dai seama că nu e suficient să te uiți în CV-ul viitorului angajat și să vezi că a bifat nivelul B2 sau C1 de cunoaștere a unei limbi pentru că acest lucru nu reflectă nici pe departe realitatea. Este nevoie de un serviciu de evaluare profesionistă prin care automat se eficientizează procesul de recrutare, iar volumul de muncă al clientului cu diverși candidați nu tocmai eligibili pentru posturile scoase la concurs scade. În al doilea rând, desigur, crește calitatea proiectelor clientului pentru că oamenii recrutați cunosc limba străină de interes la nivelul la care acesta se așteaptă să o cunoască, lucru garantat și certificat de noi. Astfel proiectele în care noii angajați sunt implicați se desfășoară mult mai repede și au o calitate crescută.

Învățarea limbii locale pentru expați

În companiile mari managerii de top (adesea expați) se pot schimba de la un an la altul, iar integrarea lor în cultura națională este un element important. Un trainer de limbi străine poate fi de ajutor în acest sens pentru că, prin intermediul unor sesiuni de învățare personalizate, managerul poate beneficia de o experiență personalizată care îl va ajuta să se integreze mult mai repede în companie. Simte nevoia să interacționeze, să se integreze și vrea să învețe istoria, cultura și limba română, cunoștințe care îl ajută să adere la cultura în care a venit.

Unul din feedback-urile pe care le-am primit de la cursanți expați:

”I love the 1-1 sessions with my excellent trainer. I really like the format she uses, the mix between different types of teaching styles. I learn the language but I also learn about the Romanian culture. The words and expressions are very useful in my personal life, I use them in situations like shopping, at the cafeteria, in the taxi. Professionally, I need it to do polite greetings to colleagues and also helps me reading some documents. I feel very privileged to have A. as my trainer and I am very happy with the progress I have made in short time.”  – G.W.

Training pentru angajații care urmează să se integreze în echipe internaționale

Există situații în care angajați din compania ta au nevoie să facă schimb de experiență cu angajați din aceeași companie, dar care se află în altă țară. Abilitatea de a putea să comunice între ei și de a face într-adevăr schimbul de experiență necesar depinde de cât de bine cunosc limba celeilalte echipe.

Un exemplu din experiența companiei noastre este: solicitare venită de la o companie mare din domeniul oil and gas, aveau nevoie să trimită o echipă tehnică în Austria, dar persoanele respective nu cunoșteau limba germană. Cunoașterea limbii era o chestiune foarte sensibilă întrucât echipa respectivă trebuia să facă un schimb de experiență referitor la protecția muncii unde recunoașterea mesajelor de tipul ”Nu atingeți” puteau face diferența între viață și moarte. Astfel că experiența alături de un trainer specializat care i-a ajutat pe angajații respectivi să învețe să comunice exact în contextul în care aveau nevoie, a fost mai mult decât foarte valoroasă pentru ei.