Cunoașterea unei limbi străine reprezintă a doua cea mai importantă abilitate pe care recrutorii o caută atunci când este nevoie de o persoană nouă în companie. Însă, pentru a avea un nivel de cunoaștere cât mai bun în acest domeniu, este nevoie de timp pentru a învăța sau pentru a exersa. Cu scopul de a răspunde acestei nevoi, companiile încep să investească în traininguri centrate pe metode de învățare inovatoare, oferind astfel experiențe dintre cele mai plăcute și complexe care se adaptează programului lor și care le permit să învețe în timpul lor liber sau în timp ce își îndeplinesc sarcinile la birou.

Care sunt cele mai importante metode de învățare folosite de companiile din România

Tehnologia existentă azi optimizează timpul, impactul învățării, dar și bugetul. Astfel, companiile pot combina cursurile clasice cu variante precum e-learning, micro-leraning, mobile-learning sau blended learning.

E-learning

În sens larg, conceptul de e-learning face referire la totalitatea situațiilor educaționale în care se utilizează semnificativ mijloace de tehnologie a nformației și comunicațiilor. Este una dintre cele mai cunoscute metode de învățare la nivel global și, conform unui studiu al companiei IBIS Capital Ltd, valorează peste 4.000 de miliarde de dolari, din care Europa reprezintă aproximativ 25%, poziționându-se astfel ca a doua mare piață după America de Nord. În România, cheltuielile realizate de companii pentru trainingul angajaților, prin platforme de e-learning, sunt estimate la aproximativ 1 milion de euro, anual, conform wall-street.ro.

Micro-learning

Tot din lipsa acută de timp a persoanelor care doresc să învețe a apărut și micro-learningul. Acesta reprezintă un tip de învățare online unde informația este distribuită în cantități mici, este concisă și disponibilă în orice moment. În România vorbim despre un hibrid între metodele de învățare bazate pe tehnologie și trainingul clasic. De exemplu, în loc să livreze 2 zile de training consecutiv într-o organizație, o companie de training livrează în 4 zile câte o jumătate de zi pentru a nu scoate angajații din producție complet. După aceea, angajații accesează o platformă, fie în timpul serviciului, fie în timpul lor liber, unde informația este împărțită în calupuri mici astfel încât să poată fi asimilată în intervale scurte de timp, în funcție de programul fiecărei persoane înrolate în program.

Mobile-learning

Învățarea de tip mobile se referă la învățarea prin intermediul device-urilor de tip tablete ori telefoane mobile. Pe aceste dispozitive conținutul poate fi accesat oricând și de oriunde și tocmai acesta este motivul pentru care microlearningul are mult succes. Un curs de limbă străină care pune accent pe această metodă are foarte mult succes în rândul reprezentanților generației Millennials pentru că vine exact în întâmpinarea nevoilor lor și este o metodă care permite învățarea de oriunde. În plus, pentru această generație de angajați faptul că organizația în care lucrează investește în cariera lor contează în proporție de 87% în alegerea unui job.

Blended learning

Învățarea de tip blended pune în valoare acele intervale scurte de timp pe care obișnuim să le pierdem când facem pauze între taskuri, la serviciu. Practic cursanții au posibilitatea să învețe în propriul ritm, fiind în același timp îndrumați și de un trainer. Există o platformă online la care persoana care învață are acces oricând, de oriunde și o poate accesa de pe orice tip de device, însă acest tip de învățare alternează și cu sesiuni face-to-face cu trainerul unde pot fi lămurite anumite neînțelegeri.

Conceptul de blended learning combină cursurile obligatorii cu un proces de follow-up unde informația este redistribuită și disecată, puțin câte puțin, astfel încât să poată fi procesată, în cea mai mare parte de către participanții la training.

 Cum vedem noi conceptul de blended-learning aplicat la piața de training din România și adaptat la profilul angajaților din companii? Găsiți informații despre program pe pagina noastră, Blended-Learning, Experiențe de învățare customizate.