Când angajați candidați bilingvi, în special pentru roluri orientate către clienți, evaluarea lingvistică este o parte foarte importantă a procesului de angajare. Abilitățile lingvistice sunt esențiale pentru înțelegerea reciprocă, compasiune, rezolvarea problemelor și comunicarea eficientă. Și când abilitățile lingvistice lipsesc, munca importantă pe care te străduiești atât de mult să o îndeplinești are de suferit.

Atunci când lucrați la controlul calității pentru diferite aspecte ale procesului de evaluare a limbii, e important să luați în considerare notarea. Testele de limbă sunt eficiente dacă pot reflecta cu exactitate ceea ce urmăresc – cât de competent este cu adevărat subiectul în limba țintă.

Așadar, iată câteva întrebări care trebuie puse atunci când evaluăm punctajul soluției de evaluare lingvistică:

  1. Ce abilități sunt cele mai importante pentru angajați?
    Trebuie să vă asigurați că știți răspunsul la această întrebare, pentru că va fi importantă mai târziu. Aveți nevoie ca angajații să poată pronunța corect cuvintele, sau mai degrabă să înțeleagă ce spune cineva? Aveți agenți care trebuie să citească reclamațiile clienților? Dar să compună răspunsuri?

De asemenea, ar trebui să luați în considerare cât de extins trebuie să fie setul lor de abilități. Cititul și scrierea pot fi abilitatile primare, dar cât de complicate vor fi întrebările la care vor răspunde? Vor trebui să aibă abilitățile de vorbire necesare pentru a comunica cu colegii și pentru a găsi informații noi? Vor răspunde la aceleași întrebări din nou și din nou, necesitând, prin urmare, un nivel mai scăzut de calificare, sau vor trebui să răspundă la întrebări provocatoare cu cercetarea implicată?

  1. Cum pot comunica valoare partenerilor?
    Când luați în considerare o soluție de evaluare, ar trebui să vă gândiți la „publicul” dvs. – care sunt părțile interesate și factorii de decizie care vor trebui să cunoască rezultatele? Cum o vor folosi? Ce înțeleg deja despre testele lingvistice și scorurile de evaluare?

Să presupunem, de exemplu, că oferiți servicii companiilor internaționale.

Majoritatea clienților vor fi preocupați de abilitățile lingvistice ale angajaților tăi, deoarece știu că comunicatorii capabili oferă servicii mai bune. Probabil că vor cunoaște, de asemenea, nivelul de abilități lingvistice pe care îl doresc de la angajați, pe a fi eficienți în satisfacerea nevoilor clienților.

Așadar, va trebui să puteți comunica cât de bine își cunosc angajații limba țintă într-un mod care să aibă sens pentru clienți. Pentru o astfel de utilizare, standardele CEFR sunt foarte utile – sunt o scară mai mult sau mai puțin universală, familiară organizațiilor din întreaga lume. Iar grupele largi de abilități lingvistice diferențiate ale CEFR sunt numai bune pentru a comunica rapid abilitățile generale, fără a intra în detalii tehnice.

  1. Cum trebuie să arate scorurile evaluării lingvistice pentru echipele interne?
    Cu toate acestea, clienții nu sunt singurii oameni pe care trebuie să îi luați în considerare când vă accesați rezultatele. Rezultatele evaluării lingvistice vor fi imperative pentru echipele dvs. interne, pe măsură ce angajați persoane, sau întrețineți și dezvoltați echipa. Dacă soluția dvs. de evaluare lingvistică nu oferă tipul potrivit de scoruri pentru echipele interne, nu merită resursele.

Să luăm din nou în considerare standardele CEFR (Pentru mai multe detalii, click aici). Au funcționat grozav pentru acest mod de utilizare — partenerii pot înțelege rapid nivelul de abilități lingvistice pe care angajații îl au în comunicarea cu clienții.

Dar echipele interne au nevoie de mai multe detalii despre capacitatea lingvistică a unei persoane decât poate oferi CEFR. Ei răspund la întrebări precum:

  • Care dintre candidați au mai multe abilități decât ceilalți, chiar și cu marje mici?
  • Ce angajați și-au îmbunățit abilitățile lingvistice?
  • Chiar trebuie să investiți în angajarea de comunicatori de nivel C1 sau comunicatorii de nivel B2 sunt suficienti pentru nevoile companiei?
  • Cum poate fi urmărit progresul lingvistic al angajaților în vederea dezvoltarii lor?
  • Pentru informații detaliate, specifice și direcționate despre abilitățile lingvistice, veți avea nevoie de o scară mai granulată, care vă poate oferi informații mai precise asupra adevăratelor abilități ale celor testați.

Concluzie
Evaluarea limbii este importantă pentru succesul dvs. și este o provocare să vă asigurați că o faceți corect. Sperăm că aceste întrebări vă vor ajuta să găsiți cel mai bun sistem de evaluare și punctaj de evaluare pentru organizația dvs.

Pentru mai multe detalii, accesați pagina de pe site-ul nostru despre serviciul de evaluare lingvistică, un instrument unic în România, facilitat de o platformă high-tech și rezultate în timp real.