Află ce tip de curs li se potrivește colegilor tăi și cât costă această investiție. Află acum

O companie cu viziune alege să ofere angajaţilor experienţe irezistibile

Eucom » Blog » O companie cu viziune alege să ofere angajaţilor experienţe irezistibile

Pentru noi, Employee Experience înseamnă oportunităţi nenumărate de dezvoltare a angajaţilor prin învăţarea unei limbi străine. Susţinem, prin activitatea de zi cu zi dar şi prin parteneriatele iniţiate, crearea unui tip de cultură a muncii cu accent pe engagement al angajatului, loializarea lui şi sprijin în atingerea unui nivel înalt de performanţă. Tocmai de aceea am considerat oportună participarea, în 25 octombrie, în calitate de Partener Principal, la Conferinţa HR Club, ‘Become an Irresistible Organization’.

Evenimentul a adunat, la Crowne Plaza Bucureşti, peste 400 de participanţi şi a pornit de la premisa că, astăzi, organizaţiile trebuie să se concentreze pe a stimula dorinţa angajaţilor spre implicare în activitatea profesională şi viaţa companiei, iar nu pe nevoia angajaţilor de a fi zi de zi la job. S-au abordat subiecte precum: Seven Keys for Organizational Success in the Year Ahead, Sustainable Value Creation, Creating the Irresistible Employee Experience, Ten Strategy & Leadership lessons for Winning in VUCA environments, Corporate Volunteering in Romania.

Keynote Speakerii Conferinţei HR Club au fost Josh Bersin, Industry Analyst & Thought Leader şi Nandu Nandkishore, Executive Fellow London Business School, însă lor li s-au alăturat, cu discursuri, prezentări şi idei surprinzătoare speakerii:

>>> Dana Cavaleru şi Andreea Voinea din partea HR Club, care au subliniat, în deschiderea evenimentului, faptul că decizia de a participa activ la succesul organizaţiei este mai degrabă a angajaţilor decât a boardului;

>>> Silviu Dragomir, Manager Eucom, care a evidenţiat legătura între programele de dezvoltare a angajaţilor prin studiul interactiv al unei limbi străine şi conceptul de creare a unei experienţe coerente a angajatului cu brandul angajatorului;

>>> Guest speakerii Anca Năstase din cadrul Federaţiei VOLUM, Adriana Preda, Asociaţia The Social Incubator, Georgiana Giba, Asociaţia Global Dignity care, rând pe rând, au atras atenţia prin conceptul de stimulare a implicării şi ataşamentului angajatului prin proiecte de voluntariat.

Prin vocea lui Silviu Dragomir, am fost onoraţi să îl introducem şi să îl susţinem pe durata întregii conferinţe pe Josh Bersin, autor al The Blended Learning Handbook şi The Training Measurement Book, a numeroase articole publicate în Forbes, Harvard, Business Review, Fast Company şi The Wall Street Journal, Public Speaker şi scriitor pe subiecte precum resurse umane, management al talentelor, recrutare, leadership, tehnologie.

Josh Bersin a început Sesiunea Plenară pe tema Seven Keys for Organizational Success in the Year Ahead cu ideea că ‘Engagement is a much bigger topic than we imagine. If your employees are not engaged, happy, your customers will feel it. Your people are the product!’, subliniind, astfel, importanta tratării cu atenţie, grijă şi reflecţie a tuturor angajaţilor din companie chiar şi în vremurile actuale, când presiunea dezvoltării continue a businessului este din ce în ce mai mare pentru board.

‘Employees are overwhelmed’, a mai specificat Josh Bersin, completând cu faptul că mai mult de 80% din companiile chestionate îşi descriu businessul ca fiind complex sau extrem de complex pentru angajaţi; mai puţin de 16% din companiile americane au programe de simplificare a muncii angajaţilor, 40% dintre angajaţii acestor companii cred că este imposibil să ai o viaţă personală echilibrată şi, în acelaşi timp, să reuşeşti pe plan profesional.

Ca atare, engagementul angajaţilor rămâne cea mai mare provocare pentru companiile din mediul business actual: a nu se uită însă că ‘What makes people happy about their jobs is the thought of having finished something that day at work, the feeling of accomplishment. People come to jobs to get things done.’ (Josh Bersin, Keynote Speaker)

Cu toate acestea, atunci când vine vorba de a alege soluţia potrivită pentru a crea experienţe captivante şi care fidelizează angajatul, companiile au prea multe opţiuni: ‘The problem today is that we have a lot of options to make our employees happy: training, inspirational leadership, performance management, great technology, health insurance, safety programs, wellness programs, volunteer time off, games, unlimited vacation, free food, yoga’. Tocmai de aceea, a completat Josh Bersin, este absolut necesar să ne întoarcem la Piramida lui Maslow şi să urmărim cu atenţie dacă acoperim ori nu nevoile primare ale angajaţilor şi abia mai apoi nevoile de apartenenţă, stimă, ori autoactualizare. De asemenea, ‘Adopt a high recognition strategy! It triggers trust in employees, it makes people happy, work together, work better.’ (Josh Bersin, Keynote Speaker)

Aşadar, o organizaţie puternică va căuta să fie irezistibilă pentru angajatul pe care îl are în cadrul ei: îi va oferi desigur ‘a complete employee experience’ şi va lua în calcul, niciodată simultan ci mereu treptat şi focusat, aspecte precum: ‘meaningful work, hands-on management, productive environment, health and wellbeing, growth opportunity, trust in leadership’. (Josh Bersin, Keynote Speaker)

‘In the new world of goals, people craft their own goals based on the bigger objectives’, a continuat Josh Bersin, menţionând faptul că angajaţii au nevoie de direcţii clare, venite din partea unor manageri care preţuiesc coachingul, nu evaluarea, sprijinul şi recunoaşterea, nu critica ori urmărirea febrilă a tuturor obiectivelor departamentelor unei companii.

Angajatul priveşte, bineînţeles, către oportunităţile de creştere în cadrul unei companii: dacă primeşte suport şi training, dacă are mobilitate şi poate accesa joburi la un nivel superior, dacă organizaţia are, aşa cum spune Josh Bersin, ‘a high impact learning culture – we have to take people up the Learning Curve, people need to get a sense of progress from their work. Development creates energy.’

Una dintre ideile captivante răspândite de către Keynote Speakerul nostru a fost: ‘Companies with soul (n.t. scop cu sens) experience much higher engagement and retention, better customer-service, long term profitability’ iar acesta este unul din modelele de business demne de urmat de către companiile româneşti.

Pentru că organizaţia va întâlni, în acest context profesional, atât de multe provocări, atenţia lui Josh Bersin s-a îndreptat către echipe şi formarea de echipe, cu privire la care a subliniat ideea: ‘Socialize Leadership by not reserving it for managers. Everyone can be a leader, enhance your team’s potential.’

Josh Bersin a concluzionat Masterclassul ‘Creating Employee Experience’ cu îndemnul către organizaţii de a efectua trecerea de la modelul anterior la modelul de business al viitorului: ‘from traditional performance management to continuous performance management, from annual cascading corporate goals to continuous bottom up goals, from evaluation through ratings to implementation of feedback in many ways, from annual development plans to constant review of compensation, regular offer of career and progression opportunities.’

Nu lăsăm deoparte nici ideile relevante ale speakerului Nandu Nandkishore, care a vorbit despre 4 etape ale evoluţiei unei companii, despre importanţa înţelegerii scopului organizaţiei, despre crearea valorii durabile, despre rolul managementului în crearea, cultivarea şi schimbarea culturii care trebuie să se potrivească etapei de evoluţie în care se află compania. În plus, pentru că trăim în medii din ce în ce mai schimbătoare şi perturbatoare, compania are datoria de a analiza fiecare dintre posibilele surse de perturbare – volatilitate, incertitudine, complexitate, ambiguitate – şi să modeleze cultura şi compania în funcţie de aceste idei.

Încheiem acest sumar al ideilor difuzate în cadrul conferinţei cu afirmaţia lui Sir Richard Branson, subliniată şi de partenerii noştri din HR Club, „My philosophy has always been- if you can put staff first, your customers second, and shareholders third, effectively, in the end, the shareholders do well, the customers do better and your staff remains happy.”

 

Data articol: 29 octombrie 2018