Care este background-ul tău și cum ai ajuns să devii trainer Eucom? 

Am finalizat studiile liceale la un Colegiu din provincie, cu profil filologie bilingv franceză, iar la Facultate, pasiunea mea pentru limba franceză găseşte o nouă expresie în domeniu Ştiinţelor Politice. Astfel, de la Bucureşti am ajuns să studiez la Rennes, iar mai târziu în cadrul Masteratului, la Paris.

 Colaborarea mea cu Eucom a urmat cursul firesc dintre angajator şi colaborator cu interviu şi tot tacâmul. Această până când ne-am cunoscut mai îndeaproape şi am descoperit principii directoare comune, care ne-au făcut să ţinem aproape din 2016 până astăzi.

Cum îți dezvolți conținutul, metoda? Cum păstrezi programele tale relevante și fresh?

Mai întâi de toate, consider că cel dintâi curs este foarte revelator pentru trainer deoarece atunci, cursanţii au ocazia de a-şi exprima aşteptările, scopurile şi menţionând ce le place şi ce le displace, propriu-zis, indica, dacă nu total, măcar parţial cam cum îşi doresc.

Metodele sunt de fiecare dată adaptate grupei şi membrilor săi şi este din punctul meu de vedere un flux bilateral de informaţii. Astfel, apelez la “tertipuri” diverse pentru a-i provoca să se exprime – jocuri, quiz-uri, scene din filme, interviuri, articole. Nu scap din vedere ca acestea să îşi păstreze dimensiunea profesională sau sfera pasiunilor. Aceasta este  “cheia” atenţiei cursanţilor

Care sunt sursele tale de inspiraţie?

 Atât pentru cursurile săptămânale cât şi în cadrul Cursurilor Without Walls, am un sprijin de nădejde un izvor nesecat de inspiraţie, care este echipa Eucom şi aici includ şi ideile  “teribil” de originale ale colegilor mei traineri.

Bineînţeles, că mă las influenţată de tot ce înseamnă frumos în jurul meu, fie că este vorba de o carte bună, un film palpitant, un site complex şi distractiv şi poate nu de ce nu, chiar experienţele cursanţilor mei anteriori sau actuali. Atâta timp cât consider că respectivul subiect, indiferent de sursa de provenienţă este relevant pentru tipologia unei grupe, îl împărtăşesc şi de multe ori, este pretextul perfect de a exersa limba şi a porni discuţii dintre cele mai enrichissantes.

Există un mit potrivit căruia adulții învață mult mai greu limbi străine, comparativ cu copiii. Mulți adulți sunt descurajaţi și se tem să se înscrie la cursuri, din acest motiv. Tu ce părere ai despre asta?

 Eu consider că motivaţia este cea mai puternică. Când suntem copiii, luăm totul în joacă, fără a conştientiza neapărat actul învăţării. Ei, lucrurile se schimbă puţin în cazul adulţilor pentru că discutăm de un fapt conştient, asumat, care aduce cu sine şi sentimentul responsabilităţii. De aceea, metodele diferă în funcţie de categoria de vârstă, dar nu aş putea spune că adulţilor le este mai greu să înveţe limbi străine. Stilul de adresare către aceştia presupune mai multă directivitate, iar experienţa mi-a arătat, că gradul de motivaţie personală sau profesională se reflecta proporţional în rezultatele obţinute.

 Aşadar, nu exista NU POT. Am crescut cu aceasta deviză în familia mea

Care e cel mai important sfat pe care l-ai oferi unei persoane care tocmai s-a apucat să studieze o limbă străină?

Singurul meu sfat ar fi să păstreze o constantă. Picătura găureşte piatra, nu prin puterea ei, ci prin cădere repetată. Este un principiu care se aplică perfect în învăţarea limbii străine. Raportul nostru cu ea trebuie să fie zilnic, fie că ascultăm o melodie, privim un film, redactăm un email sau parcurgem un articol de interes pentru noi.

Care este cel mai memorabil feedback pe care l-ai primit din partea unui cursant?

 Cea mai mare bucurie şi împlinire profesională am resimţit-o când o cursantă de-a mea mi-a împărtăşit teama de a călători la Paris în interes de serviciu din pricina neîncrederii în propriile cunoştinţe lingvistice. După 4 luni de curs de limbă, a căpătat încrederea necesară de a spune “DA” unui nou voiaj. La întoarcere, am aşteptat cu sufletul la gura impresii. Cuvintele ei au fost cam aşa: M-am descurcat foarte bine, am putut interacţiona cu colegii mei nativi, iar experienţa mi-a demonstrat mai întâi mie personal că am scăpat de trac.

 La final, problema se punea aşa: Je reviens quand?

Cel mai mare beneficiu al programului Agile…

Observ, din ceea ce îmi împărtăşesc cursanţii mei ca platforma GoFluent le acordă posibilitatea de a avea acces la o librărie online de informaţii structurate pe nivel şi tematică. Pot parcurge partea de Practice, trecând o dată, de două ori prin secţiunea de Teorie. Orarul nu mai este o problemă, parcurg când doresc ce doresc. Asta înseamnă că nu există o limită de activităţi, acestea fiind constant reînnointe.

Mai mult decât atât, îşi urmăresc singuri progresul şi pot insista unde simt că e cazul. Şi poate cel mai încântător dintre avantaje este sentimentul de a simţi că acţionăm individual, adică respectând ritmul şi stilul nostru, toate acestea convergând pentru a ne atinge ţintele. Când facem ceva noi înşine, suntem şi mai mândri de reuşite, nu-i aşa? Suntem implicaţi la nivel personal!

De ce Eucom? 🙂

Părerea mea este ca Eucom oferă cadrul necesar pentru dezvoltarea individuală a actorilor implicaţi, atât a trainerilor cât şi a cursanţilor lor. Pe lângă spaţiul de libertate vital evidenţierii caracterului şi stilului propriu al fiecărui trainer, susţinerea din partea echipei este un vector nelipsit în această ecuaţie. Să nu lăsăm mai prejos stimularea constantă şi personalizarea metodelor de învăţare în domenii challenging – financiar, IT, comerţ, etc.

Concluzionez răspunsul meu astfel: libertate de acţiune şi autodepăşire constantă!

Ce faci în timpul liber?

În această perioadă, profit de timpul meu liber în cantităţi ceva mai mari decât înainte, făcând ce mă reprezintă. Aleg în zilele însorite să fac drumeţii, particip la ore de echitaţie, citesc rafturi întregi de cărţi de interes, mă uit la filme care să mă destindă, petrec timp alături de cei dragi mie, familie şi prieteni.

COVID-19, ce schimbări a adus această perioadă pentru tine? Care au fost lecţiile oferite?

Această perioadă a fost una în care am învăţat că tehnologia ne este aliat. Vreau să o percep ca pe o ocazia din viaţa mea când am avut mai mult timp pentru mine, pentru a face tot felul de activităţi pe care le tot amânăm şi am descoperit puterea tehnologiei, dacă este folosită ca un mediu de dezvoltare şi spaţiu de exprimare.

La final, 3 recomandări: o carte memorabilă, un film must-see, un cântec pe care l-ai asculta mereu!

  Carte remarcabilă: În plin văzduh – Antonio Iturbe – povestea dublei pasiuni a lui Antoine de Saint-Exupéry.

Un film-must: Frida (2002)- remarcabila viaţă a pictoriţei mexicane Frida Kahlo.

Melodie-motto: My love- Kovacs! Ascultaţi-o!