În contextul actual, felul în care învață oamenii suferă în mod evident schimbări și adaptări continue la această situație pe care nimeni nu vrea să o considere ca fiind permanentă. Cu toții abia așteptăm să ne întâlnim face-to-face în siguranță, să învățăm împreună fizic, căci nimic nu poate înlocui interacțiunea umană și sentimentul de apropiere față de oameni în learning și nu numai. În aceste condiții, motivația multora dintre noi a scăzut, însă ea poate fi resuscitată și hrănită prin învățare cu răbdare, dozată și adaptată nevoilor și disponibilității noastre.

În învățarea de acum, accentul cade pe capacități

Există așadar o schimbare notabilă în care echipele de învățare de ultimă oră se îndepărtează de obiectivul final al dezvoltării abilităților în favoarea angajaților, concentrându-se pe dezvoltarea capacităților de care au nevoie pentru a-și îndeplini taskurile, potrivit lui Josh Bersin, expert în enterprise learning și talent management.

În loc să dobândească abilități finite, învățarea va aborda rolul pe care indivizii îl joacă în business și rezultatele acestuia. Până acum, abilitățile au fost predate oamenilor într-un sistem tradițional de management al învățării, fiind evaluate folosind teste. Ulterior, se încearcă o ușoară corelare între finalizarea învățării, scorurile de evaluare, păstrarea învățării și performanța la locul de muncă.

Mircrolearningul, o metodă de învățare eficientă

La Eucom, încercăm să ținem pasul cu acest nou trend, de a pune accent pe capabilități și pe felul în care acestea sunt dezvoltate, oferind cursuri de învățare mai scurte, mai structurate și microlearning, care este disponibil oricând, oriunde, pe orice dispozitiv. Această abordare permite cursantului să caute conținutul de care are nevoie, să învețe ceva în timp real oricând și să aplice imediat ceea ce a învățat. Apoi, abilitățile sunt consolidate prin capacitatea lui de a exersa ceea ce învață și de a se întoarce înapoi la sistemul de învățare atunci când are nevoie de ajutor. Această abordare leagă învățarea direct cu abilitățile angajaților de a-și îndeplini îndatoririle ce țin de job și de a genera rezultate de business.

Caracteristicile principale ale microlearingului

În microlearning, conținutul este împărțit în bucăți mici, care sunt solicitate de către studenți și învățate în funcție de necesități. Deși acesta se poate întâmpla teoretic în persoană, este mult mai practic online, unde se poate accesa o bibliotecă mare de conținut.

Pe lângă faptul că acesta reușește să capteze intervalul de atenție în care o persoană rămâne concentrată, microlearningul este compatibil cu tehnologia, crescându-i potențialul într-o lume din ce în ce mai digitalizată.Mai mult, un mare plus este latura să centrată pe cursant, acesta având informații nelimitate la îndemână, putând decide pentru sine ceea ce vrea să învețe.

Cele mai ușor de identificat beneficii ale microlearningului

Rezultate imediate. Un avantaj al microlearning-ului eficient este acela că permite unei persoane să închidă rapid un mic decalaj de cunoștințe sau de abilități.

Diverse formate. Atât pentru învățarea nestructurată, cât și pentru cea structurată, microlearning-ul are potențialul de a utiliza o abordare foarte variată.

Buget accesibil. Costurile de producție pentru microlearning sunt mult mai mici decât costurile pentru o producție majoră de curs. Viziunea microlearning nu este de mare ansamblu, ci mult mai sharp, având noțiuni concentrate.

Rezultate rapide. Este mult mai ușor pentru un cursant să obțină succesul printr-o scurtă intervenție de învățare, acest lucru fiind ideal în învățarea unei limbi noi, unde sentimentul de achievement te motivează constant să avansezi.

Ușor de contextualizat. Calupurile mici de conținut de învățat pot fi ușor căutate, accesate și reutilizate oricând.

Adaptat la era vitezei. O soluție light de învățare, pe care în aceste timpuri o vom aprecia, deoarece nu este atât de solicitantă precum o zi de training sau câteva ore de eLearning.

Acestea fiind spuse, este important să fim blânzi cu noi înșine, să înțelegem faptul că acest context pandemic a fost o provocare uriașă, împingându-ne limitele cu mult peste ceea ce considerăm că putem depăși. Așadar, fie că vorbim de experiențe de învățare, taskuri în rutina noastră zilnică, și chiar și proxima adaptare la noi condiții de lucru și de interacțiune socială, putem alege să facem aceste lucruri în doze mici și responsabile, pe modelul „one step at a time”. Să nu uităm, așadar, să fim recunoscători pentru toate lecțiile învățate până acum și să mergem înainte cu determinare și curaj!

#LearningMustGoOn