În sistemul de învăţământ românesc din ultimii 30 de ani, limba engleză a devenit una dintre materiile componente ale educaţiei de bază, continuându-se studiul acesteia şi în cadrul învăţământului liceal, ca parte a trunchiului comun. Astfel, am putea afirma că toate persoanele care au urmat studiile în România, în ultimele 3 decenii, deţin cunoştinţele necesare pentru a face faţă unui mediu de business internaţional. Este, însă, această afirmaţie adevărată? Nu neapărat.

 

Ce este Business English? 

Business English (engleza de afaceri) este un domeniu al limbii engleze care vizează în mod deosebit vocabularul şi modalităţile de exprimare utilizate în mediul de afaceri. Aceasta diferă de „General English” (engleza de uz general), întrucât se concentrează în mod express pe limbajul corporatist, în locul celui de uz zilnic.  

Cursurile de Business English au ca scop învăţarea vocabularului şi frazelor folosite în business şi medii profesionale, limbajul utilizat în business (întâlniri de afaceri, întocmirea documentaţiei de afaceri – contracte, facturi, rapoarte, prezentări, planuri de afaceri), maniere de prezentare ale unui proiect/prezentări, redactarea e-mail-urilor, exprimarea opiniilor, negocieri şi descrierea graficelor. De asemenea, Business English include şi călătoriile de afaceri, elemente de teamwork, sugestii pentru crearea relaţiilor profesionale şi în cadrul colectivului de lucru, ori pregătirea pentru interviuri de angajare (de la redactarea corectă a unui CV, până la înţelegerea profilurilor fiecărui job în parte).  

După finalizarea unui curs de Business English, în funcţie de dorinţe şi necesităţi, pot fi urmate şi cursuri de specializare în domenii precum: drept, medicină, comerţ, politică, turism, finanţe, marketing şi/sau publicitate, etc.  

De ce să urmezi un curs de Business English? 

În contextul în care, în 2019, doar în cadrul Uniunii Europene existau 174.531 de business-uri multinaţionale, putem conchide că afacerile internaţionale reprezintă, inevitabil, viitorul. 

Skill-urile deprinse odată cu studiul englezei de afaceri sunt vitale pentru evoluţia în carieră. Dacă eşti pasionat şi vrei să lucrezi în acest sector, cunoaşterea şi îmbunătăţirea vocabularului de Business English sunt prima şi cea mai importantă cerinţă. Un nivel avansat de Business English îţi va oferi nenumărate posibilităţi, te va ajuta să avansezi mai repede şi îţi va oferi acces la o piaţă imensă de informaţii. 

Ce îţi oferă un curs de Business English? 

1. Un plus de încredere 

Chiar dacă cunoşti deja limba la un nivel avansat, învăţarea englezei de afaceri te ajută să îţi îmbunătăţeşti skill-urile lingvistice deja existente şi să descoperi lucruri noi. În timp ce vei studia vocabularul specific ariei care te interesează şi vei învăţa să îndeplineşti diverse sarcini legate de locul de muncă, vei avea posibilitatea să-ţi revizuieşti engleza de uz general, pronunţia, gramatica şi ortografia. În plus, exerciţiul continuu te va ajuta să capeţi mai multă încredere în tine şi îţi va fi mai uşor să conversezi, atât despre un subiect legat de business, cât şi despre domenii generale. 

  

2.  Rămâi profesionist 

Abilitatea de a putea utiliza corespunzător şi cu încredere vocabularul de afaceri te va face să pari mai sigur pe ceea ce afirmi şi pe informaţiile pe care le deţii, impunându-te, astfel, ca un specialist. Chiar dacă eşti foarte bun la ceea ce faci, dacă nu reuşeşti să îţi păstrezi calitatea discursului din limba maternă în limba engleză, în cadrul întâlnirilor şi conferinţelor internaţionale, vei fi perceput ca un amator sau vei fi caracterizat ca insuficient pregătit. 

3. Eşti la zi cu informaţia  

În cadrul sesiunilor şi şedinţelor pe care le vei avea urmând un curs de Business English, vei lucra frecvent cu texte şi articole din ziare şi reviste, acestea fiind considerate „materiale autentice”. Astfel, vei fi expus la trendurile globale de afaceri şi vei învăţa cum să extragi informaţiile esenţiale, exersându-ţi în acest mod skill-urile analitice. Conform acestui articol din CEO Views, citirea constantă a revistelor de business te ajută să îţi creezi o imagine mai clară despre situaţia şi evoluţia business-urilor la nivel internaţional, despre piaţa de investiţii, vei avea acces la sfaturi de calitate şi vei fi informat în permanenţă cu privire la dezvoltarea unor noi ramuri. 

CEO Views, într-un alt articol, realizează şi un top 11 al revistelor de business pe care un antreprenor ar trebui să le citească. 

 

4. Conectarea la reţea 

Trăim într-o lume în care nivelul globalizării, al interconectivităţii şi al intercomunicării creşte în fiecare secundă. În această lume, din ce în ce mai multe companii mamut aleg să lucreze împreună, devenind o punte culturală şi comunicaţională la nivel internaţional. Companii din Asia, America, Australia sau Europa aleg să comunice şi să colaboreze, extinzându-se şi ajungând să încorporeze angajaţi din aproape fiecare continent. Aceste metanaţionale, după cum le numeşte revista Foreign Policy, precum Accenture (370.000 de angajaţi, din 55 de ţări diferite), au un lucru esenţial în comun: necesitatea utilizării unei limbi standard, care să poată fi înţeleasă şi folosită de către toţi angajaţii – limba engleză.  

Chiar şi companiile mici au, adesea, parteneri de afaceri străini. Astfel, cunoaşterea limbii engleze pentru mediul de business este una dintre cerinţele cel mai des întâlnite în cadrul anunţurilor de angajare.