Află ce tip de curs li se potrivește colegilor tăi și cât costă această investiție. Află acum

Meet the Team – Interviu Teodora Marinescu

Eucom » Blog » Meet the Team – Interviu Teodora Marinescu
Meet the Team – Interviu Teodora Marinescu - eucom.ro

  1. Care este background-ul tău și cum ai ajuns să devii trainer Eucom?

În primul rând aş vrea să mă prezint. Sunt Teodora Marinescu, aka Teo, şi îmi plac oamenii. M-am mutat la Braşov pentru facultate, American Hotel Academy, pe partea de Management Hotelier Internaţional din dorinţa de a călători, de a socializa şi a bucura oamenii. Am fost în două internshipuri, unul în Belgia – unde am lucrat într-un hotel de 4 stele timp de 6 luni, şi încă unul de un an în America, California, timp de un an. Pot spune că mi-am trăit visul american la maxim. Am lucrat tot într-un hotel, cu standarde mai înalte, în însorita California, unde era o bucurie doar să te trezeşti dimineaţă şi să-ţi bei cafeaua cu o minunate privelişte spre ocean. A fost un an plin de challenge-uri, de momente amuzante, de descoperire a pasiunii mele faţă de oameni şi de maturizare. La finalul acestui challenge, am fost sigură că vreau să lucrez cu oamenii. Engleza era punctul meu forte, aşa că de ce să nu profit de asta, şi să îmbin ştiinţa cu pasiunea pentru oameni şi să devin trainer Eucom pe limba engleză. Poate dorinţa asta de a preda engleza porneşte şi din liceu, unde obişnuiam să fac voluntariat, predând limba engleză la o casă de copii.

  1. Cum îți dezvolți conținutul, metoda? Cum păstrezi programele tale relevante și fresh?

Cred că modul meu de a-mi dezvolta conţinutul este în primul rând dorinţa cursantului, iar mai apoi dezvoltarea de noi metode de cunoaştere prin research, videos, cărţi de dezvoltare personală. Mă axez mult în cursurile mele să învăţăm nu doar engleza, ci şi lucruri noi – cum să fim mai motivaţi, cum să ne dezvoltăm atât pe plan personal, cât şi pe plan profesional prin debate-uri şi discuţii pe diferite teme. Pornim fie de la videouri, fie de la citate, fie de la vizitarea unui muzeu sau a unei case memoriale, bineînţeles online şi ajungem să discutăm despre importanţa călătoriei. Concluzionând, pentru a-mi păstra programele relevante şi fresh, ascult în primul rând ideile participanţilor, mă documentez în direcţia respectivă şi creez un conţinut bogat atât din punct de vedere lingvisitic – vocabular, ascultare, citire, cât şi din punct de vedere cultural.

  1. Care sunt sursele tale de inspiraţie?

Sursele mele de inspiraţie cred că au legătură şi cu felul meu de a fi. Găsesc inspiraţie în aproape orice, într-o discuţie cu prietenii, într-o călătorie scurtă, într-un drum cu maşina după o zi obositoare. Sursele mele de inspiraţie sunt deopotrivă şi oamenii, cărţile bune, Ted Talkurile, copii şi dorinţa lor către cunoaştere, dar fără îndoială Google şi Platforma de la Eucom unde avem tot felul de artificii pentru a ne îmbunătăţi conţinutul. Această echipă perfectă mă ajută să duc la bun sfârşit o sesiune şi să reuşesc să o fac memorabilă.

  1. Există un mit potrivit căruia adulții învață mult mai greu limbi străine, comparativ cu copiii. Mulți adulți sunt descurajaţi și se tem să se înscrie la cursuri, din acest motiv. Tu ce părere ai despre asta?

Sunt cumva în asentimentul mitului legat de limbile străine, pentru ca adulţii sunt de cele mai multe ori demotivaţi să înceapă ceva nou. Le lipseşte dorinţa de cunoaştere şi sunt mai speriaţi de eşec. Pe adulţi îi opreşte, de cele mai multe ori, frica. Le este frică să nu pronunţe suficient de bine, frică să vorbească, frică să spună că nu au înţeles. Pe partea cealaltă, copiii nu au frică de nimic, absorb informaţie de oriunde şi o aplică fără frică în diferite situaţii. Le este mai uşor şi pentru că sunt înconjuraţi de tehnologie, un alt lucru de care adulţii fug. Se joacă jocuri sau urmăresc filme şi seriale în alte limbi. Cu siguranţă asta ajută mai ales la pronunţie şi la îmbunătăţirea vocabularului. Îmi încurajez mereu cursanţii să urmărească filme cu subtitrare în română sau engleză şi să încerce să asimileze fie cuvinte noi, fie să exerseze pronunţia anumitor fraze.

Una peste alta, cred că adulţii trebuie să găsească motivaţie şi să îşi amintească în fiecare zi motivul pentru care ar trebui să se înscrie la un curs de limbi străine sau motivul pentru care să continue cursul. Le mai spun cursanţilor mei că progresul nu vine singur, şi nu doar prin a participa la curs. Este necesar un minim de efort în afara cursului ca o limbă străină să poată fi deprinsa şi aplicată… şi să nu aştepte miracole. Dacă începi o limbă străină de la 0, nu te aştepta ca după 13 sesiuni să te uiţi la un film fără subtitrare – e un obiectiv nerealist şi un obiectiv setat prost poate reduce motivaţia de a continua cursul.

  1. Care e cel mai important sfat pe care l-ai oferi unei persoane care tocmai s-a apucat să studieze o limbă străină?

În primul rând l-aş felicita pentru curaj! I-aş spune că face parte din puţinii adulţi curajoşi şi că mă bucur să vorbesc cu o astfel de persoană. Apoi i-aş spune să privească cursurile oferite în cadrul Eucom ca pe o relaxare bine meritată în care şi învăţăm. Nu e despre note şi despre cine ştie mai bine, este despre cine e mai motivat şi mai curios. L-aş încuraja să pună cât mai multe întrebări şi, în caz că nu este un program Agile, să îşi ia 5-10-minute pe zi să exerseze. Fie cuvinte noi, fie să vadă ce înseamnă versurile melodiei preferate, fie să verifice modul în care sunt scrise acele versuri. În al doilea rând, i-aş ruga să îşi noteze cuvintele noi ca să poată reveni asupra lor din când în când. Nu în ultimul rând, atunci când li se oferă posibilitatea să vorbească fie la muncă, fie pe stradă când îi opreşte vreun turist, să nu spună sub nicio formă “I don’t speak English”. Să încerce, chiar dacă nu ştiu multe cuvinte, să ajute omul respectiv. În astfel de momente, fricii de eşec i se face frică şi pleacă (haha).

  1. Care este cel mai memorabil feedback pe care l-ai primit din partea unui cursant?

Mi-a zis odată o doamnă, la finalul unui curs, “Mulţumesc pentru astăzi. Sper că într-o zi să îţi întoarcă cineva tot binele pe care ni-l faci tu nouă. Eşti la disponibilitatea noastră în afara cursului, ne dai feedback după fiecare temă făcută şi ne motivezi să fim mai buni. Mi-ar plăcea mult să mai facem chestii de dezvoltare personală. Mi-am dat seama că m-a ajutat mult cursul în care ca să învăţăm adjective şi substantive, am făcut o introspecţie să ne descoperim valorile, bazat pe situaţii din viaţa noastră.” Atunci am înţeles că munca mea contează şi că pot să schimb ceva, să fac oamenii să fie nu doar mai buni la engleză, ci şi mai buni cu ei înşişi… şi am fost recunoscătoare că datorită Eucom pot face asta.

  1. Cel mai mare beneficiu al programului Agile…

Deşi o parte din cursanţii mei au considerat că este prea mult şi că nu au timp, eu consider că este cel mai bun program pentru orice cursant, de orice vârstă. Exerciţiile sunt foarte utile, pot fi accesate de pe telefon şi de pe calculator şi activităţile nu necesită mult timp. Din punct de vedere al trainerului, consider că îi ajută pe cursanţi, cu toate cele 4 elemente importante în învăţarea unei limbi străine. Din punct de vedere al cursantului, căci am făcut câteva exerciţii de pe platformă la limba germană, A1-A2, consider că ajută extraordinar de mult, mai ales că poţi repeta activităţile şi îţi poţi reverifica cunoştinţele.

  1. De ce Eucom? ????

Eucom pentru că mi-a plăcut misiunea şi valorile lor şi am fost impresionată că printre ele se numără flexibilitatea şi pasiunea. Mi se pare un aspect foarte important al vieţii cotidiene. În primul rând, oamenii care se înscriu la cursuri au nevoie de flexibilitate. Fie au şedinţe, fie apar probleme, e bine să ştii că poţi fi flexibil din punctul ăsta de vedere. Un aspect pe care îl caută Eucom în trainer este cu siguranţă pasiunea – pasiunea pentru o anumită limbă, pasiunea pentru a preda limba respectivă. Inovaţia e o altă valoare a lor şi mi se pare extraordinar că compania pentru care lucrezi să îţi ofere flexibilitate în inovaţie, să poţi să fii creativ şi să îţi creezi conţinutul cu ideile tale atâta timp cât livrezi informaţia corect.

  1. Ce faci în timpul liber?

În timpul liber obişnuiam să călătoresc. De când a apărut COVID-ul, mi-am găsit alte pasiuni. Îmi place să fac prăjituri şi la începutul pandemiei, mi-am creat o pagină de Instagram, unde creez conţinut fie reţete, fie postez poze cu ce  am mai apucat să prajituresc. Dacă vreţi să aruncaţi un ochi, pe profilul omului din spatele trainerului Eucom – cakeliciousbrasov se numeşte pagina. Nu sunt prea pricepută la fotografie, dar credeţi-mă pe cuvânt că dacă aţi putea simţi gustul, nu ar fi nevoie de nicio altă explicaţie. Îmi place mult să pictez, aşa că în timpul în care nu prăjituresc, pictez tablouri pentru aniversările prietenilor şi familiei. Cum le numesc eu, tablouri cu poveste. Să fiu sinceră cu voi, nu prea am mult timp liber şi în puţinul pe care îl am, mă informez despre cum să fiu mai bună, cum să învăţ mai mult, ce cursuri extra aş mai putea să încep, ce mai e nou în materie de dezvoltare personală. Iubesc să susţin afacerile mici, aşa că iubesc să cumpăr cafea togo de la diferite cafenele din Braşov – Shiltorn rămâne preferata, mai ales că o am la scară. Tot în timpul liber, ador discuţiile cu prieteni vechi şi noi, cu oameni de la care am de învăţat sau cu care mă pot destinde pentru câteva ore.

  1. COVID-19, ce schimbări a adus această perioadă pentru tine? Care au fost lecţiile oferite?

Covid cred că m-a învăţat să nu mă mai grăbesc, căci vine o vreme când nu mai ai unde să te grăbeşti. Traficul infernal de la ora 5 se transformă în străzi pustii, cozile din magazine dispar şi joburile devin online, aşa încât singurul loc unde te grăbeşti este în bucătărie să îţi faci cafeaua, şi fie vorba între noi asta durează cam 5 minute în total, când mergi încet ???? O altă lecţie a fost să apreciem ceea ce avem, cât timp avem, căci după îi vom duce dorul. Să apreciem momentele în care ne bucurăm de zâmbetele oamenilor pe stradă, pentru că atunci nu erau acoperite de măşti, de aglomeraţia şi bucuria din magazine în preajma sărbătorilor, de întâlnire cu prieteni mulţi la cineva acasă şi de cina în familie – cu prieteni ce devin ulterior familie, în mai mult de 4 persoane. Pentru mine a fost un exerciţiu de răbdare cu mine, căci deşi cursanţii şi oameni care mă ştiu, m-ar descrie ca fiind răbdătoare, mie nu îmi dau niciodată o pauză. Nu am răbdare să aştept să se întâmple, nu am răbdare să mă relaxez sau să mă întind pe canapea în faţa televizorului. Cele două luni de izolare m-au învăţat să îmi acord 5 minute în plus dimineaţă să mă bucur de soare sau de cum arată florile din vază, să fac tot felul de chestii creative prin casă, să pictez, să gătesc reţete pe care nu am avut curajul să le încerc.. şi să mă odihnesc.

O altă lecţie importantă a fost mutarea în online, crearea biroului perfect acasă şi timp să încerc să fac diferenţa dintre muncă şi bucuria de a fi din nou acasă la finalul zilei. A fost greu mai ales pentru că mie îmi plac oamenii, dar am reuşit să dau culoare lecţiilor mele online.

  1. La final, 3 recomandări: o carte memorabilă, un film must-see, un cântec pe care l-ai asculta mereu!

Carte memorabilă – Povestea mea Michelle Obama, orice film de Crăciun, am multe cântece preferate, nu mă pot decide!

Data articol: 8 decembrie 2020