Articol – interviu cu Ramona Bud, Business Development Manager

cursuri companii limbi straineRamona Bud este Business Development Manager Eucom. Face parte din echipa noastră de 9 ani şi are multe poveşti de împărtăşit. Autentică prin educare, optimistă din fire, pasionată de job şi mereu atentă la oameni, Ramona ne-a vorbit despre echipă şi despre lecţii învăţate.

1. Ramona dragă, cine eşti tu, cu bune, cu rele, cu pasiuni, cu ocupaţii, cu sacou ori şi când eşti casually dressed?

Cred despre mine că sunt o persoană simplă, dar cu multe vise şi ambiţii, care mereu îşi doreşte mai mult şi mai mult. Sunt acelaşi om şi la muncă, şi acasă, şi cu sacou, şi fără, asta pentru că sunt convinsă că fiind tu însuţi, oricare ar fi circumstanţele, poţi să fii fericit cu adevărat. Sunt o persoană activă, căreia îi place să fie înconjurată de oameni, căreia îi place să afle poveştile, experienţele, trăirile tuturor. Îmi plac frumosul, adrenalina şi dulcele, cred că aceasta este combinaţia perfectă.

2. Cum a început povestea Eucom pentru tine, Ramona?

A început într-o toamnă târzie, acum 9 ani, când, proaspăt absolventă şi îndrăgostită de limba italiană, am acceptat un interviu pentru poziţia de trainer de limba italiană în domeniul corporate. Era fascinant să poţi să dai altora această pasiune pentru limba italiană, care, din punctul meu de vedere, era cea mai frumoasă. Ulterior, am găsit drumul spre a deveni Business Development Manager în cadrul Eucom.

3. O întrebare interesantă, un răspuns înţelept, poate o întâlnire cu un client de care şi acum îţi aminteşti, ce alegi să ne împărtăşeşti?

Era vară, o companie mică, o întâlnire cu o doamnă asistentă care asculta cu interes povestea Eucom şi cum facem noi lucrurile să meargă, dar care trebuia să mă refuze, compania nepermiţându-şi colaborarea cu un furnizor extern în acel moment. Aceeaşi doamnă, după 4 ani de zile, HR Manager într-o corporaţie din Timişoara, mă sună cu zâmbetul până la urechi şi mă întreabă: Vă amintiţi cumva de mine? Nu se aştepta să îi spun ferm DA, însă aşa am răspuns şi aşa a început o colaborare frumoasă.

4. Descrie-ne pe noi, pe toţi, în câteva cuvinte, din punctul tău de vedere, al omului care vede clienţi şi echipe, oameni şi poveşti.

Ce mi-a plăcut mereu în Eucom a fost faptul că fiecare membru al echipei este la locul potrivit, are propriul rol, bine stabilit, propria responsabilitate. Fiecare pune pasiune în ceea ce face şi este extrem de implicat. Suntem ca degetele de la o mână: unici dar mereu conectaţi, frumoşi împreună; ştim că unul fără altul nu am putea face lucruri atât de frumoase şi rezistente în timp.

5. Ramona, care este cea mai frumoasă amintire alături de noi?

Îmi amintesc cu drag primul teambuilding, la Zărneşti, când am cunoscut întreaga echipă, oameni minunaţi din toate colţurile ţării. Ne asemănam mult, că doar eram recrutaţi după acelaşi tipar. Toţi veniserăm acolo cu aşteptări şi dorinţe şi ne-am întors cu idei şi concluzii bine definite. Însă cea mai importantă amintire este momentul în care am realizat că jobul meu este o pasiune şi nu, pur şi simplu, un job.

6. Top 3 lucruri pe care le-ai învăţat câtă vreme ne-ai fost alături.

Cred că primul lucru pe care l-am învăţat a fost să preţuiesc fiecare om pe care îl întâlnesc, de la portarul fabricii la General Manager. Am învăţat că, de fapt, oamenii atrag oameni şi că fiecare e oglinda celuilalt. Am învăţat că, dacă îţi doreşti ceva cu adevărat, acel lucru se întâmplă, chiar dacă mai târziu; important este să ai răbdare, să munceşti mult, să fii perseverent şi ambiţios. Am învăţat că nu poţi să funcţionezi singur, că ai mereu nevoie de o echipă puternică lângă tine.

7. În final, un exerciţiu de imaginaţie: mergi la clienţi şi le vorbeşti despre serviciile Eucom, cu ce ţi-ar plăcea să le asemeni? Ce metaforă ai construi în jurul a ceea ce noi facem aici, în echipă?

Chiar dacă nu toată lumea ştie, ori nu toată lumea le solicită, Eucom are foarte multe servicii, pe lângă cursurile de limbi străine, cum ar fi: courses without walls, blended learning, audit lingvistic, traduceri, interpretariat etc.  Cred că există, pentru fiecare companie, cel puţin un tip de serviciu lingvistic necesar, de aceea cred că suntem ca un mega mall unde există pentru fiecare ceva care i se potriveşte. Ce face diferenţa, cred eu, sunt oamenii care livrează aceste servicii şi echipa din spatele lor pe care nimeni nu o vede, de cele mai multe ori, dar căreia toată lumea îi simte prezenţa.