Termenul feedback, intrat de mai bine de 10 ani și în vocabularul limbii române, a câștigat popularitate în cadrul procesului de comunicare la locul de muncă. Pornind de la definiția oferită de Dicționarul Oxford, aflăm că feedback-ul este o reacție al cărei scop este acela de a menține stabilitatea și echilibrul.

Deși conceptul de feedback a pătruns rapid în mediul de business, acesta poate fi interpretat uneori greșit și poate duce la rezultate opuse față cele dorite.

Potrivit unui studiu realizat de Harvard Business Review, 44% dintre manageri declară că procesul de a oferi feedback negativ este unul deosebit de stresant, iar 21% dintre ei preferă să sară peste această etapă, în detrimentul bunului mers al companiei. Situația devine cu atât mai stresantă când ai de-a face cu o echipă multiculturală și trebuie să oferi un feedback asertiv, în limba engleză.

Asertivitatea este o calitate foarte căutată în afaceri. Indiferent dacă este vorba de rezolvarea unui conflict sau de a lua o decizie, aceasta permite să rămâi ferm în raport cu convingerile tale, fiind flexibil în formă.

Termenul asertiv provine din englezescul „assertiveness” și se referă la capacitatea de a-ți exprima ideile, de a transmite mesajele, rămânând flexibil, agil, atent și adaptabil la interlocutorul tău.

5 tehnici de a oferi un feedback asertiv în limba engleză

Exprimă-ți mesajul în mod clar

Exprimă-ți clar convingerile, indicând în același timp interlocutorului că încerci să găsești o soluție comună. Reformulează ceea ce spune interlocutorul tău pentru a stabili un dialog real între convingerile tale și cele ale interlocutorului. Obiectivul: a-i arăta interlocutorului dorința ta de a înțelege și integra punctul său de vedere.

Fii gata să te răzgândești

Asertivitatea nu rimează cu „nu merge niciodată”. De asemenea, trebuie să putem spune „În sfârșit ai dreptate, să vedem cum putem cu ideile și propunerile tale care m-au convins, să construim noi soluții. Absența asertivității merge deseori mână în mână cu refuzul de a greși, refuzul criticilor și al feedback-ului.

Înlocuiește „tu” cu „eu”

Pentru a fi asertiv în limba engleză, unul dintre secrete este este evitarea pronumelui „tu” privilegiind „eu”. De exemplu, în loc să spui direct „Uite unde ai greșit tu”, poți formula „Te deranjează dacă îți ofer câteva recomandări pentru a-ți ușura munca?”,

Acordă atenție comunicării non-verbale

Menține contactul vizual cu interlocutorul. Adoptă o poziție a corpului care să exprime deschidere (evită încrucișarea mâinilor și a picioarelor). Plasează-te drept în fața interlocutorului. Folosește un volum al vocii normal pentru o conversație (evită să crești volumul), cu un ton hotărât, calm și sigur. Nu vorbi prea repede și transmite-i interlocutorului că îl asculți, aprobându-l din cap și folosind aprobări verbale.