Află ce tip de curs li se potrivește colegilor tăi și cât costă această investiție. Află acum

Cum livrăm o prezentare eficientă în limba engleză

Eucom » Blog » Cum livrăm o prezentare eficientă în limba engleză

prezentare eficienta in limba englezaSuccesul unei prezentări nu ţine doar de cunoaşterea limbii în care a fost formulată. Pe lângă abilitatea de a folosi limba străină la valenţe maxime, este necesar să trasezi conturul ideilor de transmis, să ai un stil de prezentare autentic şi să menţii interesul audienţei.

Ce strategii aplici pentru a livra o prezentare de înaltă calitate?

Pe lângă încredere în sine şi conţinut relevant, vorbitorul poate lua în considerare următoarele sugestii:

1. O prezentare bună este ca o călătorie în care îţi inviţi spectatorii. Înainte să porniţi la drum, va trebui să răspunzi la întrebări esenţiale precum cine, ce, de ce: cine eşti, ce le vei transmite, de ce să te urmărească. Răspunsul să fie concis, dar corect din punct de vedere ideatic şi gramatical.

2. Interacţionează cu audienţa ta! Zâmbeşte-le după ce ai stabilit contact vizual, iniţiază dialoguri şi construieşte relaţii. Creează o atmosferă plăcută şi propice demersului de prezentare. În momente adecvate, adresează întrebări şi solicită răspunsuri scurte (yes/no) ori de acţiune (hands up!, clap your hands!) pentru a stârni interesul şi ajuta spectatorii să se concentreze asupra temei abordate.

3. Apelează la comparaţii memorabile, metafore şi analogii uimitoare, anecdote şi povestiri captivante! Poţi folosi repetiţii (huge change, huge danger), întrebări retorice (They solved the problem. How did they do it?), regula celor trei cuvinte în prezentare (faster, higher, stronger) ori propoziţii adversative (The changes are designed not to confuse, but to simplify). Nu uita nici de pauze în vorbire ori pronunţie accentuată a cuvintelor cheie, astfel, stilul de prezentare va fi unul rafinat.

4. Fii teatral, deci preţios, foloseşte cuvinte de putere şi convinge! Un studiu al cercetătorilor de la Universitatea din Yale a subliniat următoarele cuvinte ca atrăgând atenţia spectatorilor: discovery, guarantee, love, health, money, you. Însă convingătoare sunt şi atributele; se notează diferenţa între Let me then turn to the third and final option şi Let me then turn to the third, final and best option.

5. În încheierea prezentării, semnalează-ţi intenţia. Rezumă cele spuse anterior într-un text care să nu fie prea lung, altminteri spectatorii îşi pierd atenţia, dar suficient de detaliat încât să acopere subiectul. Apoi, concluzia va decurge logic din rezumat, ca răspuns la iniţialul de ce.

Aşadar, o prezentare eficientă într-o limbă străină presupune informaţii precise, atent cercetate, dar şi elemente surprinzătoare ori de impact; expertiză, dar şi varietate a tehnicilor. Însă, deşi există câteva bune practici în livrarea unei prezentări eficiente, este esenţial ca prezentatorul să îşi găsească propriul stil de prezentare: unul autentic, care să îi reflecte personalitatea şi experienţa în aria de business.

Data articol: 28 iulie 2016