how to teach absolute beginners Într-un context actual globalizat, credem că majoritatea cursanților de nivel începător trebuie să fi avut contact cu limba străină pe care își doresc să o învețe, așa că sunt denumiți generic False Beginners.

Însă, din când în când, întâlnim în activitatea noastră cursanți Absolute Beginners, adulți care nu au fost aproape deloc expuși la limba țintă, care nu cunosc nici măcar formule de salut, verbe ori substantive elementare.

Ne-am întrebat cum îi diferențiem pe False Beginners de Absolute Beginners, cum le predăm unora și cum le predăm celorlalți și cum marcăm micile reușite astfel încât să îi motivăm pe toți cursanții începători să se implice, să continue studiul.

Așadar, cum sunt cursanții False Beginners și cum sunt cursanții Absolute Beginners?

False beginners au mai studiat limba, însă au fost nevoiți să întrerupă studiul;

False beginners realizează că știu ceea ce se predă și au des momente de revelație;

False beginners asimilează relativ rapid noțiuni de bază pentru că le sunt deja familiare;

False beginners au nevoie de mai multă informație și de demonstrații logice;

Absolute beginners nu au avut niciun contact cu limba străină;

Absolute beginners sunt neliniștiți și neîncrezători în forțele lor;

Absolute beginners nu recunosc cuvinte și nici nu le pot utiliza în context;

Absolute beginners au adesea blocaje când li se dau taskuri.

Cum le predăm cursanților Absolute Beginners?

Trainerul care are în sală cursanți începători trebuie să aibă o abordare chibzuită. Ca atare:

este exclusă imersiunea totală în limba țintă, dar sunt recomandate gestica și mimica sugestive, imaginile descriptive;

discursul trainerului trebuie să fie simplist, cu formule repetitive, ce vor putea fi recunoscute și, apoi, utilizate și de către cursanți;

trainerul trebuie să afle motivația cursanților începători pentru ca, mizând pe ea, să le crească angajamentul, implicarea;

trainerul trebuie să predea elemente lingvistice utile, cu aplicabilitate imediată, astfel încât cursanții să perceapă relevanța studiului limbii străine;

gramatica nu este un scop în sine niciodată, de aceea Absolute Beginners au nevoie să asimileze noțiunile gramaticale aproape imperceptibil;

cursanții trebuie să fie atrași de noua limbă străină printr-o pronunție ireproșabilă și un accent curat, așa că trainerul trebuie să acorde atenție acestui aspect;

de asemenea, cursanții începători au nevoie de feedback constant, obiectiv, realist cu privire la abilitățile nou dobândite.

Dincolo de provocările cursului de limbă străină cu Absolute Beginners, trainerul are șansa de a seta pozitiv procesul de studiu al angajatului; creează o experiență plăcută de învățare și îi stimulează acestuia dorința de a continua cursul cu nivelul următor.