Dacă lucrezi de acasă, așa cum facem mulți dintre noi în perioada aceasta, atunci ar putea fi o idee bună să fii mai productiv, învățând un skill nou. O limbă străină poate face diferența în avansarea ta în carieră; poate fi la fel de bine și punctul de plecare în debutul unei idei de afaceri. În contextul actual multe business-uri s-au mutat sau și-au dezvoltat ramuri online, chiar dacă nu era considerat necesar înainte. De voie, de nevoie, ne-am mutat multe dintre activități în mediul online, iar de aici apar și mai multe oportunități de dezvoltare.

Activitățile companiilor multinaționale sunt considerate un element care stimulează creșterea economică, astfel că numeroase țări încurajează investițiile acestor companii pe piața locală, multe dintre aceste companii axându-se destul de mult pe virtualizarea operațiunilor și diversificarea forței de muncă. Având posibilitatea să-și desfășoare operațiunile de oriunde din lume, companiile caută tot mai mult angajați care să performeze bine lucrând în echipe multietnice și descurcându-se în mai multe limbi. Unele companii oferă training-uri pentru angajați care nu au experiență pe anumite departamente, dar care cunosc limbi străine, acesta fiind un avantaj tot mai mare și pentru companie, și pentru angajați, iar pentru tine poate însemna oportunități în plus, de la proiecte cu echipe internaționale la bussiness trip-uri în locuri interesante.

Aceste tipuri de oportunități sunt valabile pentru fiecare industrie. În 2019, Rosetta Stone, o companie americană de software pentru tehnologia educației, care dezvoltă software de limbaj, alfabetizare și fitness pentru creier a constatat că 35% dintre managerii chestionați au declarat că au oferit o ofertă de job, o creștere salarială sau o promovare pe baza capacității unui angajat de a vorbi o altă limbă. Pe piețele emergente, cel puțin, locurile de muncă create de afiliații străini plătesc și salarii mult mai mari față de companiile locale, iar pentru a rămâne competitive, companiile se aventurează în zone geografice și culturale pe care le lăsaseră neatinse anterior. Pentru o strategie de afaceri care să cuprindă piețele externe înseamnă că va deveni crucială cunoașterea limbilor precum spaniola, portugheza, italiana, germana și altele. Engleza nu mai este singura limbă de știut atunci când vine vorba de desfășurarea afacerilor. Multe companii internaționale nici nu au personal vorbitor de limba engleză. Dacă personalul poate vorbi cu clienții globali în propria lor limbă, crește exponențial și potențialul de dezvoltare, iar tu, ca vorbitor într-o limbă străină poți avea un avantaj clar de la început.

Programele de cursuri de limbi străine pot menține moralul echipei ridicat. Virtualizarea poate fi insipidă, fiind important ca organizațiile să ofere coechipierilor oportunități de conectare dinamică, creștere și dezvoltare. Atinge-ți scopul de a deveni bilingv în 2021! Învățarea unei alte limbi îți poate ușura munca și crește veniturile, crescându-ți potențialul ca persoană.