curs limbi straine corporateCursul ideal, trainerul ideal sau cursantul ideal? Iată o ecuație cu trei necunoscute sau, poate, trei variabile. Credem că toate sunt importante în egală măsură, însă, pentru moment, ne oprim asupra a ceea ce alcătuiește un curs de limbi străine ideal.

Mai întâi, pentru ca un curs de limbi străine să se apropie de perfecțiune trebuie să fie variat și plăcut pentru cursant, întocmai ca o masă sănătoasă. De exemplu, la micul dejun (partea introductivă a cursului de limbă străină), trebuie să se servească ceva care să stimuleze apetitul: o conversație despre o temă de actualitate, ori pe baza unei fotografii interesante. Trainerul trezește interesul cursantului și îi activează cunoștințele latente despre subiectul respectiv, pregătindu-l pentru a se implica pe deplin în lecție.

La prânz, (etapa imediat următoare părții introductive), trebuie să se livreze un text care prezintă ceea ce se va preda ulterior în context, noțiuni de gramatică ori elemente de vocabular într-o limbă străină. Astfel, informația este transmisă într-un ambalaj autentic, ușor de asimilat. Drept adjuvant se folosesc exerciții pentru aprofundarea cunoștințelor. Acestea facilitează absorbirea completă a materialului predat.

La cină (partea finală a cursului de limbă străină) se oferă întotdeauna ceva ușor; poate fi o trecere în revistă a informațiilor parcurse, o verificare a celor predate pentru confirmarea că tot ce a fost expus a fost și înțeles. În această ultimă etapă, cursantul este întotdeauna încurajat să producă limbaj și conversație inserând noile cunoștințe.

Nivelul de studiu la cursul de limbă străină trebuie să fie și el adecvat nivelului cursantului, nici mai simplu, nici mai complicat. Un curs de nivel inferior nu ar fi suficient de stimulator, de nutritiv. La sfârșitul cursului, persoana ar fi încă flămândă de cunoaștere. Un nivel prea complicat, cu mult deasupra nivelului real al cursantului, ar solicita prea mult atenția și capacitatea de concentrare fără a-i mai lăsa loc pentru a și asimila cele livrate. Cursantul s-ar bloca și ar părăsi sala de curs frustrat, afectat de o cruntă suprasaturație.

În final, satisfacția cursantului va fi evidentă în feedbackul direct, în implicarea lui activă, în complimentele adresate celui ce susține cursul de limbă străină, ba chiar în continuarea studiului și în progresul continuu. Iar dacă după fiecare masă copioasă beneficiarul este în mod autentic mulțumit de cele oferite, satisfacția este de ambele părți.