Brainstormingul este cea mai uzuală modalitate prin care multe echipe și organizații produc idei noi. Mai mult, cu cât grupul este mai divers, cu atât crește și potențialul pentru idei inovatoare. Iată de ce trebuie să ții cont atunci când facilitezi un brainstorming în limba engleză pentru o echipă de cursanți care pot proveni din culturi diferite și pot vorbi limbi diferite.

Un studiu al Harvard Business Review demonstrează că o echipă multiculturală, dar cu un nivel scăzut al inteligenței culturale (CQ), o abilitate care permite indivizilor să relaționeze și să lucreze eficient în situații culturale diverse, vin cu mai puține idei inovatoare în sesiunile de brainstorming față de echipele omogene.

Răbdare, mai ales în cazul în care cursivitatea într-o limbă străină intră în joc

Pentru vorbitorii care nu au atins nivelul nativ în limba engleză, a veni cu idei noi și a le exprima explicit într-o limbă străină poate fi mai dificil. Poate unii dintre aceștia încă sunt la nivelul în care traduc întrebarea în limba maternă, formulează răspunsul în această limbă și abia apoi o traduc în limba engleză, ceea ce poate influența ritmul în care se desfășoară întreaga conversație.

Fiecare cultură cu propriul cod comportamental

Multe echipe interculturale consideră brainstorming-ul a fi o provocare deoarece intră în conflict cu normele culturale de conformitate ale membrilor. Brainstorming-ul presupune atât o viziune colectivistă, dar mai ales una individualistă deoarece fiecare participant este luat separat, astfel încât ideile lansate să fie cât mai diversificate. Așa că, în momentul în care le ceri participanților cu viziune colectivă și cu un nivel ridicat de conformitate să aducă o idee complet nouă, este posibil să te lovești de o barieră pentru că poate apărea dorința participantului de a fi în total acord cu informațiile deja comunicate.

Imaginea de ansamblu sau detaliile

Participanții pot avea parte de provocări rezultate din modurile diferite de a aborda un brainstorming. Unii preferă să se concentreze pe imaginea de ansamblu, ideea generală, iar alții pe analize foarte detaliate. Acest aspect poate depinde și de mediul de business în care activează. Spre exemplu, profesioniștii în vânzări sunt mai dispuși să contribuie la perspectiva macro a brainstormingului și să privească detaliile ca pe o distragere, spre deosebire de ingineri.

Îmbunătățește inteligența culturală

Iată câteva tehnici pentru a asigura succesul unui brainstorming în limba engleză sau în orice altă limbă străină.

Definește clar obiectivul brainstormingului

Pentru a face acest lucru cu adevărat, roagă fiecare participant să noteze propria idee despre obiectivul pe care l-ai formulat, ca mai apoi aceștia să comunice și celorlalți din echipă.

Oferă indicații și sprijin

Încurajează-i pe cei mai reticenți în a-și prezenta ideille să comunice și celorlalți perspectivele lor unice, oricum ar suna ele într-o limbă străină. Asigură-i că aceasta este cea mai bună modalitate prin care își pot îmbunătăți exprimarea în limba engleză.

Insistă asupra implicării 100%

Asigură-te că fiecare participant vine cu propriul input. Oferă mai multe modalități prin care aceștia să poată contribui la brainstorming. Spre exemplu, celor care preferă viziunea colectivistă, permite-le să își discute ideile împreună cu ceilalți și să găsească împreună cea mai bună formă de prezentare a lor.