Două treimi dintre angajații români (66%) își doresc să meargă la cursuri de limbi străine pentru a se dezvolta pe plan profesional. În plus, germana și engleza sunt cursurile de limbă străină preferate de mai bine de jumătate dintre angajații români.

În perioada aprilie – iunie 2017, echipa noastră a realizat un sondaj cu scopul de a identifica motivele pentru care solicită companiile cursuri de limbi străine și cum își doresc angajații să fie cursurile dedicate lor. Ne-au răspuns la întrebări 300 de persoane, cursanți sau potențiali cursanți în cadrul programelor oferite de companiile angajatoare.

Care sunt percepțiile angajaților despre programele de training lingvistic?

Doi din trei angajați din România (66% din totalul respondenților) își doresc să învețe o limbă străină pentru a se dezvolta pe plan profesional și percep participarea la cursuri ca pe un beneficiu din partea companiei ce vizează și dezvoltarea pe plan personal, arată rezultatele intermediare ale celui mai recent sondaj realizat de echipa noastră.

”Angajatorii oferă beneficii sub forma programelor de training lingvistic cu scopul de a-și echipa angajații cu abilități de comunicare în limbi străine în mediul business, însă cu toții realizează că această oportunitate îi ajută pe angajați să se dezvolte și pe plan personal, nu numai profesional. Trainingul lingvistic este una din strategiile eficiente de motivare a angajaților, acționând foarte bine pe ambele planuri”, afirmă Delia Dragomir, Managing Partner Eucom.

angajatii isi doresc cursuri de limbi straine pentru a avansa in cariera

În ceea ce privește disponibilitatea angajaților de a participa la cursuri, rezultatele intermediare ale cercetării Eucom arată că mai mult de jumătate dintre aceștia (53%) ar putea merge la câte două sesiuni de studii în fiecare săptămână, lucru motivat de dorința lor de a vedea primele rezultate ale procesului de învățare încă de la jumătatea modulului. O treime dintre angajați și-ar dori să meargă la un curs de limbă străină de trei ori pe săptămână, pentru un ritm rapid al studiului limbii țintă și rezultate vizibile după fiecare sesiune de curs.

La întrebarea ”Cum ar fi adecvat să vă fixați obiectivele de învățare în cadrul unui curs de limbă străină?”, opt din zece (84%) respondenți au spus că acestea trebuie stabilite de cursant împreună cu trainerul din cadrul cursului, demonstrând faptul că un parteneriat strâns între trainer și cursant facilitează atingerea obiectivelor. Ponderea celor care consideră că trebuie să își stabilească țintele de învățare singuri sau alături de manageri este mult mai scăzută, acordându-se deci încredere specialiștilor în limbi străine.

Un alt rezultat al sondajului echipei noastre arată că cei mai mulți dintre respondenții care s-ar înscrie la un curs de limbă străină în vederea dezvoltării pe plan personal ar opta pentru învățarea limbii germane (45%) sau engleze (27%), urmate în topul preferințelor de limbi latine precum franceza, spaniola sau italiana. Motivația pentru o astfel de preferință este ponderea destul de mare a celor care studiază ori deja cunosc limba engleză, dovadă stând cifrele anului trecut – am livrat cursuri de engleză în proporție de 52% companiilor client.

angajatii invata limbi straine pentru dezvoltare pe plan personal

Stilul de predare al trainerului este esențial în motivația unui angajat de a nu absenta de la cursuri, susțin 70% dintre respondenții sondajului. Specialistul în limbi străine trebuie să fie dinamic și interactiv, flexibil și inovator, un partener al cursantului pe întreaga durată a cursului.

Un rol important în frecventarea cu regularitate a sesiunilor de curs îl au rezultatele la care ajunge cursantul, dar și urmărirea continuă a obiectivelor de învățare. Astfel, cursantul se asigură că devine activ în limba țintă.

Citește mai multe despre trainingul lingvistic corporate.