Află ce tip de curs li se potrivește colegilor tăi și cât costă această investiție. Află acum

6 motive pentru care angajaţii poligloţi sunt mai valoroşi

Eucom » Blog » 6 motive pentru care angajaţii poligloţi sunt mai valoroşi
6 motive pentru care angajaţii poligloţi sunt mai valoroşi - eucom.ro

Într-o societate caracterizată de globalizare, cunoaşterea unei limbi străine a devenit o necesitate. Indiferent de domeniul de activitate, competitivitatea pieţei obligă antreprenorii să evolueze constant pentru a-şi putea păstra locul. Este vital să ai o echipă formată din oameni competenţi şi valoroşi, iar CNN Money a caracterizat fluenţa într-o limbă străină ca fiind cea mai dorită caracteristică la un angajat.

1. Se pot ocupa de activități de traducere

      Primul motiv pentru care este important să ai angajaţi bilingvi în echipa ta este, probabil, şi cel mai evident: vorbesc o limbă străină! Această abilitate le dublează valoarea, întrucât, pe lângă activităţile zilnice, aceştia se pot ocupa de traduceri şi interpretări în cadrul companiei, de la documente oficiale, până la reclame, bannere sau pliante publicitare.

     De asemenea, angajaţii care stăpânesc o limbă străină se pot ocupa şi de proofreading în limba ţintă, evitând erorile de exprimare.

      În cadrul business-urilor mici sau în business-urile care trec printr-o perioadă dificilă din punct de vedere financiar, un angajat cu skill-uri lingvistice dezvoltate reprezintă o investiţie inteligentă şi necesară.

2. Multitask-eri excelenţi

   Conform unui studiu efectuat de Institutul Naţional de Sănatate din SUA (NIH), angajaţii bilingvi pot trece mai uşor de la o îndatorire la alta, comparativ cu persoanele care vorbesc o singură limbă, reuşind astfel să economisească timp preţios. Deoarece mediul corporatist este unul extrem de competitiv, orice antreprenor îşi doreşte angajaţi capabili să jongleze cu mai multe responsabilităţi în acelaşi timp.

     Un alt studiu, de data aceasta aparţinând universităţii americane Northwestern (Northwestern University), a concluzionat că angajaţii care vorbesc mai multe limbi procesează informaţiile mai rapid decât cei care vorbesc doar una. Datorită capacităţii lor de a procesa două sau mai multe limbi, aceştia sunt mai înclinaţi să găsească mai rapid soluţii, să gândească neconvenţional şi să catalogheze mai rapid relevanţa unei informaţii.

3. Ghizi culturali

     Probabil ai observat că în marile companii multinaţionale, majoritatea angajaţilor vorbesc două sau mai multe limbi străine. Acest fapt nu este deloc întâmplător: unul dintre criteriile de bază în recrutarea personalului pentru filialele internaţionale este abilitatea angajaţilor de a vorbi atât limba companiei, cât şi limba locală. În acest fel, compania are contact direct cu mentalitatea şi obiceiurile ţării respective.

     Evitând greşelile de etichetă şi exprimare şi înţelegând cultura unui popor, compania ta se poate impune uşor pe piaţă, devenind rapid un business serios şi de succes.

4. Relaţii mai bune cu clienţii

       Acest beneficiu este strâns legat de cel precedent. Angajaţii care vorbesc o limbă străină interacţionează mai uşor cu clienţii, creând un mediu relaxat şi insuflând încredere. Majoritatea oamenilor se simt mai confortabil utilizând limba maternă, şi, dacă business-ul tău le oferă posibilitatea, clienţii vor prefera acest tip de interacţiune, întrucât le va fi mai uşor să îşi exprime dorinţele, îngrijorările şi nemulţumirile.

     De asemenea, este important să ai în vedere şi mediul online. Comentariile din social media şi reacţiile publicului pot fi mult mai uşor înţelese de o persoană care vorbeşte limba. Astfel, răspunsurile companiei tale vor fi întotdeauna precise şi te vei putea conforma cerinţelor pieţei.

5. Deplasările în interes de serviciu sunt mai puţin costisitoare

    Există nenumărate situaţii în care angajaţii tăi vor fi nevoiţi să călătorească în afara graniţelor. Fie că este vorba despre căutarea unor noi colaboratori, clienţi, meeting-uri sau cursuri de specializare, este foarte important ca aceştia să poată comunica eficient. Un angajat care vorbeşte limba ţării respective sau o limbă de circulaţie internaţională te va scuti de angajarea unui translator, reducând astfel din cheltuielile deplasării. Întreg procesul comunicaţional va fi mai facil, interacţiunile îşi vor păstra originalitatea, iar compania ta va câştiga puncte în plus la capitolul imagine.

6. Reprezintă o investiţie de viitor

    Skill-urile lingvistice nu se vor deprecia. Din contră, abilitatea unui angajat de a vorbi cel puţin o limbă străină va deveni în curând un criteriu de selecţie obligatoriu, indiferent de domeniul de activitate. Investeşte cu încredere în angajaţii dornici să înveţe o limbă nouă sau în cei care doresc să se perfecţioneze într-o limbă deja studiată. Astfel, vei întări relaţiile dintre tine şi ei, le vei demonstra că le eşti alături, că ai încredere în abilităţile lor şi că îi susţii, iar ei te vor răsplăti cu mai multă implicare, preocupându-se în mod constant de evoluţia business-ului tău.

Data articol: 2 august 2021