Pe măsură ce munca de la distanță determină lumea să adopte platforme de comunicare asincrone și virtuale, avem o nouă abilitate primară de perfecționat: comunicarea eficientă în formatul scris și verbal cu toate tipurile de părți interesate.

Sarcinile de zi cu zi din 2022 nu arată atât de diferit de cele din anii precedenți: scrierea de e-mailuri, crearea de documente, crearea de foi de calcul și participarea la întâlniri (virtuale). Dar o schimbare fundamentală în modul în care realizăm această muncă se ascunde sub responsabilitățile familiare și obiectivele trimestriale – o schimbare care pune în centru comunicarea digitală eficientă.

Dacă te numeri printre cei care se confruntă cu probleme de comunicare la locul de muncă (în special în ceea ce privește receptivitatea și claritatea), nu te mira să ai și simptome de moral scăzut, implicare scăzută sau epuizare.

Îmbunătățindu-ți eficiența de comunicator, te vei simți mai încrezător în comunicările scrise sau verbale. Această nouă încredere va aduce apoi o mai mare ușurință în împărtășirea ideilor, conexiuni mai satisfăcătoare cu colegii și o mai bună tracțiune în eforturile profesionale.

5 reguli pentru creștera încrederii în comunicare

În anii trecuți, comunicarea cu încredere s-ar fi putut referi la sentimentul de prezență care vine odată cu interacțiunea personală: limbaj puternic al corpului, contact vizual, vorbire rafinată în public și o strângere de mână fermă. Dar într-un ecosistem digital, încrederea capătă o calitate intangibilă. Și vine cu reguli noi.

Iată câteva sfaturi pentru reducerea decalajului digital prin comunicare mai eficientă și creșterea încrederii în proces:

Găsește-ți stilul de comunicare
Fiecare loc de muncă are un stil unic de comunicare, fie că este stabilit intenționat sau accidental. Cere orientări clare pentru comunicare, astfel încât să știi unde, când și cum ar trebui să aibă loc comunicarea la locul de muncă.

Găsește platforme de comunicare compatibile
În loc să adaugi noi platforme sau medii de comunicare, poți opta pentru suplimente de comunicare care se integrează în instrumentele și sistemele existente ale companiei. Sunt mai ușor de adoptat în întreaga companie și nu vor adăuga complexitate. Concentrează-te pe tehnologie și instrumente care îmbunătățesc fluxurile de lucru, îți permit să lucrezi mai eficient și oferă informații care să te ajute să crești.

Pune accent și pe „soft skills”
Într-un mediu de lucru hibrid căruia îi lipsesc indicii de comunicare nonverbală consecvente, „soft skill-urile” precum construirea de relații, colaborarea și flexibilitatea au un impact mare asupra modului în care sunt primite contribuțiile tale. Fii proactiv în ceea ce privește dezvoltarea acestor abilităților și vei obține mai multă încredere în comunicarea digitală.

Deschide calea noilor veniți
Dacă în compania apar din ce în ce mai mult roluri globalizate, salută acest impuls al echipelor diverse și interculturale, cu sensibilitate și incluziune sporite. Această practică îi va ajuta pe noii veniți care nu sunt familiarizați cu cultura companiei să se simtă confortabil să comunice cu echipa extinsă.

Și nu în ultimul rând, învață o limbă nouă 🙂 Dacă nu vorbești încă o a doua limbă, acum este momentul perfect să schimbi asta, un angajat bine pregătit, cu skill-uri lingvistice dezvoltate, fiind un angajat de valoare.
La Eucom, cursurile de limbi străine concepute de experții noștri sunt livrate prin metode de predare interactive ce ţin cont de elemente precum: culturi, mentalităţi şi comunicare într-un mediu de afaceri global. Află acum ce tip de curs ți se potrivește!