invatare limbi straine companii

Succesul unei companii stă la congruența dintre mai mulți factori cum ar fi leadership, inovație, management financiar, o viziune bine definită. Însă un beneficiu strategic pe care companiile nu trebuie să îl omită este trainingul de limbi străine.

Cu siguranță mulți dintre angajații din companiile de azi au studiat limbi străine la școală, dar câți dintre ei vorbesc și folosesc eficient limbile respective la locul de muncă? Aceasta este o întrebare la care persoanele de decizie din companii ar trebui să reflecteze întrucât foarte puțini CEO sau HR manageri reușesc să cuantifice în mod real valoarea pe care o poate genera în companie un angajat vorbitor de limbi străine.

Angajații care trec printr-un training de limbi străine sunt mai încrezători și au performanțe mai bune la locul de muncă.

Angajații se simt mai încrezători la locul de muncă și interacționează mai bine cu colegii, partenerii sau clienții după ce au trecut printr-un curs de limbi străine. Industriile care simt primele impactul unui astfel de curs sunt HORECA, retail și comunicare. În medie, un angajat poate să salveze 3 ore de lucru / săptămână după ce și-a îmbunătățit abilitățile de vorbire a unei limbi străine. Aceste ore se pierd, în general, cu traducerea anumitor documente sau încercând să lămurească neînțelegeri în comunicare.

Vorbirea aceleiași limbi crește retenția angajaților

Nu mai este o noutate pentru nimeni faptul că cea mai importantă misiune a departamentului de HR este să îi țină fericiți pe angajați. Când vorbim de echipe multiculturale cunoașterea unei limbi comune constituie un avantaj pentru închegarea echipei. Altfel, un membru care nu vorbește limba celorlalți s-ar putea simți exclus sau marginalizat. În aceste cazuri angajații care primesc un training de limbi străine din partea angajatorului simt că sunt prețuiți de către companie și se simt motivați să lucreze pentru cât mai mult timp în cadrul acesteia.

De exemplu, am lucrat de curând pentru un client din zona oil&gas care a avut nevoie să dezvolte abilitățile lingvistice ale unui grup de angajați care urmau să plece în Austria pentru un schimb de experiență. Mai mult, era vorba despre o instruire pe parte tehnică și de protecția muncii unde cunoașterea unor termeni cheie putea face diferența între viață și moarte. Am lucrat cu această grupă intensiv, 6 ore pe zi, timp de 1 lună de zile, iar la întoarcere oamenii au mărturisit că s-au simțit foarte bine pentru faptul că au înțeles ce li s-a spus și au avut curaj să intre în conversație cu colegii lor din Austria pentru că stăpâneau elementele de bază în limbaj.

Ajungi să îți cunoști clientul cu adevărat

Cunoașterea limbii locale este crucială pentru a reuși să te dezvolți pe piețe străine. Nu poți să îți deservești clienții zi de zi dacă nu vă înțelegeți reciproc. De exemplu, o companie precum Booking.com care operează în peste 220 de țări are ca prioritate angajarea de persoane care pot vorbi direct în limba consumatorului. Spre deosebire de alte industrii cum ar fi telecomunicațiile sau industria bancară, cei de la Booking nu externalizează zona de customer service pentru că doresc să ofere servicii de calitate în limba clientului și să le rezolve repede problemele, chiar și la telefon, dacă este cazul.